.
“Kita berdakwah, orang meludah. Kita tarbiyah, orang menyampah. Jangan mengalah. Kita seorang khalifah & kita ada Allah.”
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 May 2013

Pengalaman Braces/Pendakap Gigi : Sperator (2)

Assalamualaikum. Entry ini sambungan untuk Entry ni. Click bawah ni kalau nak tengok entry sebelumnyaaaa :D


Sperator? Apa eh sperator? Sperator macam sejenis getah bewarna biru. Getah tu seakan-akan bergetah macam belon. Muncung belon kan ade yang keras depan tu. Macam tu la. Kalau masih tak tau. tengok gambar bawah.


Cengginilah ghuwpenyewww. Rempitz sekali sekala~ Izzah pasang braces atas je. Gigi bawah okay. Tapi, doktor tak tau la. Dia ingat izzah nak pasang atas bawah. Dia letak 8 sperator. Jadi 4 bawah, 4 atas. Lagi terseksa la. Padahal tak pakai bawah pun! Arghhh. Nak tau sakitnya camne? Sakit die cam sakit gigit semut jaaaa. Haa^^ gigit semut apenyeeee. 

Masuk bab ngeri '-' Bayangkan yee girlfriends dan boyfriends saya semua! Saya yang tak pernah makan bubur. Tak tau kenape geli sangat dengan bubur. Bubur yang dianggap macam eeerrrrrr. Tau maksud eeerrrrr? fikir sendiri. Tapi bubur yang saya hina, saya keji tu la membuatkan perutku kenyang. Mana tak kenyang nye. Sehari makan 4 kali. Kalau bubur saja jangan harap aku nak makan. Disebabkan mak aku masak lauk Tomyam udang. BUBUR + TOMYAM UDANG = AUMMMMM :* Sejak dari itu, minat kepada bubur terus meningkat. Hihi.

Maksudnye, betapa sakitnye sperator ni. Sampai aku yg tak pernah makan bubur pun kene makan. Tau kenape kene makan? Sebab gigi atas dengan bawah takley tempuh. Kalau bertempur memang macam kene terkam diharimau. Bukan hariman belang tu. Harimau yang kecik tu, yang ada misai, yang ada banyak warna, yang comey comey tu. Maksud aku KUCING. Hahaha. tak la. memang sakit ah. 

Sakit memang sakit, tapi nak buat macam mane kan? kan? kan? kena teruskan. Follow blog dan LIKE entry ni :)



No comments: