.
“Kita berdakwah, orang meludah. Kita tarbiyah, orang menyampah. Jangan mengalah. Kita seorang khalifah & kita ada Allah.”
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 June 2013

Persoalan yang masih belum terjawab :(

Assalamualaikum and hi :)

Aku ada satu persoalan dan persoalan tu masih betul terjawab dan dijawab oleh sesiapa. Jadi aku nak kemukakan soalan ni dan harap korang boleh jawab. Kepada yang boleh jawab sila hantar jawapan kat comment atau terus inbox aku dekat facebook (http://www.facebook.com/izzah.zakaria). Dan aku nak cerita satu kisah k kisah ye rakyat sekalian~

Aku pergi klinik sebab tekak aku sakit? Tekak? tau tak ape maksud tekak? Tu bahase terengganu. Tak tau la bahasa negeri lain ape -_-  Eh jap, tapi nak diterangkan lagi tengkuk la atau pun kerongkong. Aku tak tau gak la. Tak pandai mane bahasa lain. Aku terengganu pekat k pekat. Okay back to topic. Aku pergi klinik dan kebetulan doktor tu lelaki. Aku ni perempuan. Bukan pondan. Excuse me tak main la pondan ni kan? Hahaha. Aku sakit tekak memang sakit laa sampai aku menguap dan nak telan air liur macam nak telan seekor gajah. Lu bayangin sendiri dong! Aku sampai je klinik... Aku ditemu ramah oleh Doktor :D

Doktor : Sakit ape ni dik?
Aku : Sakit tekak, sakit bile nak telan air liur :(
Doktor : Adik demam tak sebelum ni?
Aku : Tak :(
Doktor : Doktor nak check telinga, bukak tudung sikit. 

Aku teragak agak nak bukak tudung sikit k.. Aku pun berpaling kat mak aku yang duduk belakang aku, sikit je means dalam 3 kaki je belakang aku. Mak aku tunduk la tanda bukak la sikit tudung kalau tak, nak check demam ke tak macam mane. Doktor check guna alat nak test suhu badan kot, tapi letak dalam telinga. Aku teragak-agak la nak buka sebab pertama aurat. Sebab kedua aku tak pernah buka aurat di depan mana mana lelaki kecuali keluarga. Doktor tu lelaki k lelaki. You knowwwwwww, my aurat for my husband only okay :)

Persoalan aku disini, berdosakah aku membuka aurat di depan doktor yang tengah nak check kita? Means bukan suke suke. Doktor tu just nak check demam ke tak? Tolong lah jawabbbb :(
Sebenarnye sejak hari tu aku tak tenang kalau takde orang nak jawab soalan aku ni. Aku rasa berdosa, Mohon yang pakar jawab persoalan aku yang aku tak pernah tanya kat mana mana manusia :D


2 comments:

Hanis Afifah said...

In case dah tak ada dr pompuan,tak ape rasenye. Lagipun,ada sebab kukuh nk bukak,kan?

hi said...

Darurat kan? Heee syukran =D