.
“Kita berdakwah, orang meludah. Kita tarbiyah, orang menyampah. Jangan mengalah. Kita seorang khalifah & kita ada Allah.”
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 July 2013

Niat saya, Allah tau.

Assalamualaikum semua hamba hamba Allah dan bakal bakal jenazah sekalian. Aku manusia biasa, yang ada perasaan marah. Yang selalu buat kesilapan. Kalau seseorang individu tak pernah buat kesilapan. This impossible! Manusia memang akan buat kesilapan walaupun kesilapan tu sekecil zarah. Apa yang aku nak sampaikan sebenarnya, aku nak kata yang aku ni seorang manusia yang kerdil di mata Allah. Aku hina, keji, lemah jadi kalau aku buat kesilapan, tolong tegur aku! Aku mintak tolong sesangat. 

Sejak aku dalam proses nak berubah. Orang semua nak mengata aku, semua nak kutuk aku, semua nak cakap aku nak kerja hot. Nak bahang semua tu. Please la. Semua tu aku tak nak pun, Niat aku, aku tak nak orang lain buat kesilapan macam yang aku pernah buat selama ni. 



Serius talk, Aku tak kenal siapa makhluk Allah yang keluarkan pendapat tentang aku ni. Aku rasa lha, Aku kenal orang ni, dan dia kenal aku. Tapi aku tak dapat kenal pasti lagi -_- Aku buat status baik baik pun jadi masalah ke? Kalau aku buat status lucah ke tak baik ke boleh la aku terima kata kata kau tuh. Aku berpegang pade sabda Nabi Muhammad s.a.w jeee, "sampaikan daripada ku walau satu ayat ". Satu lagi, aku tak puas hati bile kau cakap   "sematamata nak vahang (Hot)". Ya Allah, aku tak pernah terfikir pun, bila aku buat status cenggini dapat jadi hot. That's ridiculous! Dan aku tak berape faham, pasal "jangan nilaikan orang dari percakapan kan?" Tolong terangkan.


Orang yang post ni aku tabik. Sebab dia nasihat aku. Dia cakap jangan terlalu post pasal kebaikan/kealiman awak. Nanti datang sifat riak. Yang ni, aku tak berapa pasti ikut mana aku tunjuk tu. Aku ada tunjuk ke? Aku hanya buat status je kan? Takda kata yang aku solat 5 waktu cukup. Aku tak kate yang aku takda kawan lelaki. Aku takda cakap yg aku puasa cukup siap tambah sunat. Aku tak pernah cakap! So, tolong think positive about me :) Aku tak berniat pun nak suruh orang back up aku. Tak percaya, pi tanye kawan kawan aku. Jangan tegur macam dia takda perasaan? Saya tegur elok elok lah tu. Takkan saya nak panggil sayang bagai. Tapi it's okay. Thanks banyak banyak.

Aku nak ucapkan terima kasih untuk dua orang anon yang paling aku sayang ni sebab dah nasihatkan aku, tegur aku walaupun tak kena cara. Okay? takpe takpe. Saya tak terasa hati. It's okay. Dakwah ada banyak cara, Kasar, lembut, lawak, apa semua. Awak berdua pilih dalam cara kasar. Tapi takpe saya terima :) Akhir kata, Niat saya, Allah tau :'D




7 comments:

Anonymous said...

bersabar la. setiap ujian yang didatangi pasti ada hikmahnya. niat hati kita hanya Allah sahaja yang benar-benar mengetahui. mereka menilai kita tak seperti Allah menilai kita. Jangan risau. Allah maha mengetahui. Apa yang paling penting ialah hati kita. Hendaklah sentiasa bersangka baik terhadap mereka. insyallah.. sama-sama memperbaiki diri ke jalan yang benar :)

Anonymous said...

Bersabar ya Izzah. tapi, kalau pasal Isma tu, tak baik awak post pasal dia. awak macam buka aib dia walaupun dia dah kutuk-2 macam-2 pada awak. biar lah dia nak buat apa. asalkan dia happy n tahu baik dan buruknya. awak hanya mampu berdoa semoga dia boleh tutup mulut dia dari perkara yang laghah (sia-sia).

Unknown said...

Bersabar dengan dugaan yang dihadapi..Cuba jadikan itu sebagai sesuatu yang positif..

hi said...

Thanks atas semua support. Sama samalah kita berubah ke arah kebaikan (y)

Unknown said...

Sabar okay :)

Unknown said...

sabo je lah

hi said...

Terima kasih.