.
“Kita berdakwah, orang meludah. Kita tarbiyah, orang menyampah. Jangan mengalah. Kita seorang khalifah & kita ada Allah.”
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 July 2013

Maggie cup punya pasal!

Assalamualaikum. 

Hari ni aku balik rumah pukul 5:00 petang. Biasanye, pukul 3:00 sebab habis sekolah pukul 3:00. Aku spend time 2 jam untuk pergi beli dan makan maggie cup dengan kawan kawan aku sempena meraikan puasa yang bakal tiba. Eh? pelik kan? nak raikan tapi beli maggie. Tak pernah dibuat orang kan? Eh malu la pulak saya nak cerita :3



Sebab tak pernah dibuat orang laa, kitorang record sejarah "Budak sekolah gila Maggie sempenan raikan Puasa". What the fish?!?! Aku cakap Budak sekolah 'gila' sebab cube korang bayangkan. Kitorang rela jalan kaki pergi bandar semata-mata nak makan dan beli maggie cup.  Takda kedai runcit berhampiran sekolah kita. Yang ada kena jalan kaki pergi bandar dan singgah di seven eleven untuk beli maggie dan air panas untuk masak maggie tu. 

Dalam perjalanan nak pergi, siap cari jalan pintas lagi uolls. Kitorang lalu jalan besar, jalan yang penuh dengan kereta mahal mahal and mewah. Means, takda la kereta sorong ape bagai. Aku duduk dalam seven eleven ade dalam 45 minit. 

45 minit whoaaa bukan 5 minit -_-


Hang tau ape aku dgn kawan kawan aku buat kat sane? Kitorang nak rase air cond jeee :p eh eh tak la, kitorang tunggu air slurp jadi beku. Sebab dia baru nak buke mesin air slurp tu. Hahaha, dan nak pilih pilih maggie cup bagai kan? Dalam aku mengantuk tunggu air slurp. Aku ternganga tengok mat saleh dengan isteri die kot. Aku ternganga sebab tengok die cakap dengan cashier seven eleven tuh. 

Cashier tu terangkan kat mat saleh tu pasal sticker hello kitty. Seven eleven sekarang ada contest. Contest? lebih kurang contest la. Aku tau mat saleh tu tak faham cashier tu cakap ape sebenarnya. Sebab bi dia tak power. Macam lah kau power sangat izzah. Setakat I you i you aku tau laa :p Wakaka.


Time nak balik lagi la susah sebab kitorang duduk tepi jalan ade la 10 minit sebab tunggu kereta nak stop.

Lebih kurang macam ni la muka aku tunggu kereta nak berhenti.

Jalan raya wei. bukan jalan kampung yang kitorang lalu nak pergi mengaji. Semua orang tengok kitorang. Dengan pegang maggie bagai kan? tak boleh letak dalam plastik sebab air panas ada kan dalam cup tu -_- Memang lawak gila r time tu. Okay sekian nukilan ikhlas dari orang yang takda nama :) 


Picture : Pakcik Google

1 comment: