.
“Kita berdakwah, orang meludah. Kita tarbiyah, orang menyampah. Jangan mengalah. Kita seorang khalifah & kita ada Allah.”
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 August 2013

Kita sudah ditipu oleh Sejarah.

Assalamualaikum.

Time subjek sejarah kat sekolah. Aku lah orang pertama yang akan mengantuk. Dan aku lah orang pertama yang akan sebut "tak logik lah zaman batu", "tak logik lah zaman neolitik" dan "tak logik lah zaman bla bla bla". Aku jugak lah orang yang akan fikirkan future home aku besar nanti, aku dah fikir dah dinding ruang tamu rumah aku nanti warna apa nak beli guna duit sendiri lah bla bla bla. 

Jadi, jangan tanya kat aku hape hape soalan yang berkaitan zaman-zaman tuh. Bagi aku semua tu tipuuuuuu padahal Cikgu takda cakap pun semua zaman tu tak wujud. Aku tak focuse pun bila Cikgu mengajar tentang zaman-zaman tuh.

Disebabkan peredaran zaman, kehidupan yang duhulunya seperti beruk berubah menjadi semakin canggih dan terus moden dan terhasil lah zaman kita sekarang, itu semua tipu. Zaman-zaman tu tak pernah wujud lah girllfriend and boyfriend saya semua. Kita telah ditipu oleh Charles Darwin. Charles Darwin lah yang reka zaman-zaman ni. Sejarah kita sebenarnya melalui Nabi-nabi. Senang cerita tengok video ni. Baru faham.

Kalau aku cerita, tahun depan pun mulut korang masih ternganga sebab tak faham =p



Semoga entry kali ni bermanfaat lah. Aku dah kurangkan dah merepek dalam entry ni. Tak sah kalau tak merepek hehehe =3 Assalamualaikum bai bai. Thank you for reading my entry =)

4 comments:

Unknown said...

Yup ! Zaman batu mmg tk wujud . Saya pun pikir zaman batu semua ni wujud . Actually , saya belum belajar sejarah lagi . Tapi ade lh tahu skit2 . Saya tahu semua benda ni , dari ustazah saya . Ustazah saya ckp , ssebenarnya kita lalui zaman Nabi Nuh *Tk silap saya* Then , ade org kata nanti ade banjir besar , so kene sediakan kapal . Nabi Nuh buat kapal , bila dh siap semua bla bla bla . Dia ajak kwn2 dia , kwn2 dia taknak and tk ingin naik kapal dia . Last2 kapal Nabi Nuh je yg okay takde pape berlaku . Masa tu lh diorg nk blajar tu , blajar ni . Zaman Batu mmg tk wujudd ~ *Tk bape nk ingat --'*

hi said...

Thanks for info danisya saidi :D

Alif Ismail said...

Izzah , Gosh ! What happen to your blog header ? Header tu cantik tapi saya lagi suka header yang lagi satu tu . Hehe . BTW , Cantik blog , Nice Info!

hi said...

Header tu besar sangat la Aif. Hahaha thanks.